Obchodní podmínky
Obchodní podmínky uvedené na této stránce platí při nákupu v internetovém obchodě www.bemid.cz. Obchodní podmínky a obecná ustanovení blíže upřesňují a vymezují povinnosti a práva prodávajícího, kterým je Bemid Computers - Michal Dvořák, IČO 87067692 se sídlem Říčany u Brna, Za horou, 664 82 a kupujícího. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Není-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše ve znění novel.
Vymezení pojmů
Spotřebitelská smlouva - kupní smlouva, uzavřená mezi smluvními stranami, kdy na jedné straně je spotřebitel a na druhé straně dodavatel (prodávající).
Dodavatel/prodávající - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Kupující/spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
Kupující/nikoli spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Kupní smlouva - objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Tyto obchodní podmínky a reklamační řád tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce, nebrání-li tomu okolnosti na straně prodávajícího či kupujícího. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád, jsou zobrazeny na webových stránkách našeho internetového obchodu www.bemid.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.
Objednávka
On-line objednávku zboží vytvoříte postupem, který je podrobně popsán v návodu jak nakupovat.
Možnosti podání objednávky:
- využitím nákupního košíku na stránkách internetového obchodu www.bemid.cz
- telefonicky - Po - Ne, na telefonním čísle 737 524 766 od 8.00 do 20.00 hod.
- emailem - objednávku můžete poslat na e-mailovou adresu
Náležitosti objednávky:
-jméno, fakturační adresa, IČ, DIČ (podle toho, zda je kupující spotřebitelem či není)
-dodací jméno, dodací adresa pokud je rozdílná od fakturační adresy
- email, telefonické spojení, nutné pro případné změny a případnou komunkaci
- kód zboží, název a popis zboží, množství, cena zboží dle ceníku
- případné doplňující údaje
Po odeslání objednávky a jejím následném přijetí bude kupujícímu e-mailem odesláno potvrzení o jejím přijetí. V případě, že v tomto potvrzení naleznete nějaké nesrovnalosti, nebo pokud bute chtít objednávku změnit, neprodleně kontaktujte prodávajícího (viz. kontakty). Přejete-li si potvrzení objednávky telefonicky či jinou formou (email, sms), zadejte tuto zkutečnost v posledním kroku objednávky (pole vložit text)
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Veškeré podané objednávky některým z výše uvedených způsobů jsou závazné.
Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Zákazníci, kteří si objednají zboží a nezaplatí objednávku, případně si následně nevyzvednou expedovanou zásilku na dobírku, budou zveřejněni v registru dlužníků a bude požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (tzv. smluvní pokuta) ve výši 1.000,- Kč. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty), budou podstoupeny k vymáhání pohledávek včetně všech nákladů s tím spojených.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
Vlastnické právo na objednané zboží přechází na kupujícího v momentě doručení a zaplacení kupní ceny. Zboží je až do zaplacení majetkem prodávajícího.
Náklady na objednávku odpovídají běžným telekomunikačním poplatkům.
Ochrana osobních údajů
Osobní údaje ( jméno, příjmení, adresa, telefon, atd.) zákazníků jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky Veškeré údaje získané od zákazníků jsou užívány výhradně pro vnitřní potřebu obchodu (za účelem úspěšného plnění smlouvy, doručení zboží) a nejsou poskytovány třetím osobám. Výjimku tvoří pouze externí dopravci, kterým jsou předávány osobní údaje zákazníků z důvodu bezproblémového doručení zboží. Osobní údaje zákazníků jsou uchovávány a plně zabezpečeny proti jakémukoliv zneužití. Zákazník uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v naší databázi. Zákazník má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich úpravu. Osobní údaje zákazníků, nebudou v žádném případě sloužit k reklamním účelům obchodu.
Kupující (zákazník) má právo na vymazání svých osobních údajů z databáze, požádá-li o to písemnou formou. Prodávající se zavazuje nejpozději do 2 dnů od doručení písemné žádosti veškeré údaje o kupujícím z databáze vymazat.
Práva a povinnosti prodávajícího
Prodávající má povinnost vyřídit závaznou objednávku, odeslat objednané zboží a dodat na uvedenou adresu kupujícího. Při převzetí zásilky od přepravce, obdrží kupující se zbožím i daňový doklad a záruční list.
Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně neplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
- zboží se již nevyrábí nebo nedodává
- změnila se výrazným způsobem prodejní cena
- kupující neplní závazky vůči prodejci (neodebrání zboží, platba zboží)
V případě, že nastane některá ze míněných situací, prodávající se zavazuje, že neprodleně telefonicky nebo e-mailem kontaktuje kupujícího a domluví se na dalším postupu (náhrada objednaného zboží jiným, zrušení objednávky, apod.).
Pokud kupující za zboží zaplatil předem (bankovním převodem) a skutečná cena bude nižší než zaplacená, bude rozdíl v ceně poukázán zpět na účet kupujícího v co nejkratším možném termínu. V případě, že skutečná cena bude vyšší a kupující se nerozhodl od smlouvy odstoupit, bude kupujícímu dán k úhradě rozdíl těchto částek.
Práva a povinnosti kupujícího
Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být objednané zboží zasláno.
Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou cenu zboží. S celkovou cenou je kupující srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením.
Zvýší-li se cena zboží oproti původní prodejní ceně, má kupující, který je spotřebitelem, právo od smlouvy odstoupit bez jakýchkoliv úhrad.
1/ Spotřebitel má právo zrušit odeslanou objednávku nebo odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží dle platného § 53, odst. 7 Občanského zákoníku. Toto právo není primárně určeno pro řešení reklamace zboží.
2/ Pokud se spotřebitel rozhodne zrušit odeslanou objednávku viz. bod 1/ musí jí doručit na adresu prodávajícího a to nejpozději do 14 dne od převzetí věci. Zrušení objednávky doporučujeme učinit nejlépe písemnou formou, která zajišťuje prokazatelnost učiněného právního úkonu, kterým se smlouva ruší.
Spotřebitel je povinen odevzdat prodávajícímu nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, pokud možno v původním obalu a s veškerým příslušenstvím zpět. Po obdržení vráceného zboží prodávající kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem a to nejpozději do 30 dnů od účinnosti projevu vůle kupujícího (od doruční odstoupení od smlouvy).
Při nesplnění uvedených podmínek může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží. V případě nedodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy je takové odstoupení od smlouvy neplatné a spotřebiteli tím nevznikají žádná práva na vrácení zboží.
Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:
1/ na poskytování zboží/služeb, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem kupujícího započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
2/ na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího
3/ na dodávku, kdy je zboží upraveno podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
4/ na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li kupující jejich originální obal
5/ na zboží speciálně objednané pro spotřebitele/zákazníka
Při převzetí zásilky je kupujícímu, který je spotřebitelem, doporučeno překontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice, apod.) a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno bez zbytečného odkladu telefonicky oznámit prodávajícímu. Dále doporučujeme sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento zaslat faxem nebo e-mailem prodávajícímu. Pokud doporučené kroky spotřebitel při dodání vadné zásilky učiní, výrazně tak přispěje k rychlému řešení reklamace dodaného zboží a jeho nového dodání. V opačném případě se může spotřebitel vystavit situaci, kdy mu prodávající prokáže, že zboží bylo dodáno v pořádku - tedy nepoškozené, tím ovšem nemůže být jakkoli omezeno právo spotřebitele uplatnit svá práva plynoucí z příslušné kupní smlouvy.
Pro kupujícího, který není spotřebitelem, platí povinnost překontrolovat stav zásilky dle výše uvedeného postupu. V případě převzetí zásilky od dopravce nemá tento kupující žádné nároky na pozdější reklamace poškozené zásilky vůči prodávajícímu. Převzetím zásilky je další reklamace ohledně poškození a neúplnosti zásilky řešena pouze s dopravcem.
Platební podmínky
V současné době můžete platit v internetovém obchodě těmito způsoby:
1/ dobírkou - při převzetí dobírky, v okamžiku kdy Vám zboží bude doručeno přepravní službou
2/ bankovním převodem - na základě faktury, kdy platba je provedena předem a zboží je Vám po připsání částky a následně doručena již bez jakýchkoliv dalších poplatků.
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen. Prodávající vždy při potvrzení objednávky potvrdí taktéž platnost ceny objednaného zboží. V případě, že bude prodávajícím nahlášena cena vyšší než je uvedená na objednávce, může kupující novou cenu přijmout nebo zrušit objednávku. V případě, že je nová, platná cena nižší než je cena uvedená na objednávce, bude zboží kupujícímu dodáno za aktuální (nižší) cenu.